Näytetään tekstit, joissa on tunniste HiFi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste HiFi. Näytä kaikki tekstit
24. elokuuta 2011
Myytävänä: AKAI APC20
Kaluston päivityksen myötä myydään tarpeettomaksi jäänyt Akai Professional APC20 MIDI-ohjain. Kyseinen yksilö on ostettu tammikuussa 2011 eli takuu on edelleen voimassa. Laite on ollut kotistudiossa kevyessä käytössä eikä sitä ole kierrätetty keikoilla. Kaikki toimii ja mukana tulee kaikki alkuperäisosat eli Akai APC20, Ableton Live Lite 8 Akai Edition ohjelmisto-cd, USB-kaapeli, virtakaapeli, käyttöohjeet ja pakkauslaatikko.
Hinta 129 € + posti- ja paketointikulut. Toimitus postiennakolla. Lisätietoja sähköpostilla info (ø) cascadeus.com.
12. tammikuuta 2011
Winter NAMM 2011
Uusi vuosi, vanhat kujeet. Winter NAMM 2011 musiikki- ja matolaatikkomessut Anaheimin Työväentalolla on avattu ja esittelyssä on taas valtava määrä uuden sukupolven soittopelejä. Listaan tähän tapahtuman aikana julkistettuja uusia kiinnostavia musiikintekolaitteita ja -ohjelmistoja.
- Akai Pro SynthStation49 for iPad
- Akai Pro EIE I/O
- Akai Pro RPM3
- Samson Meteor Mic
- Tascam Portastudio for iPad
- Numark iDJ App for iPad
- Numark iDJ Live controller for iPad
- Mixvibes U-Mix Control Pro
- Mixvibes U-Mix Remote for iPad
- Pioneer DDJ-T1
- Pioneer DDJ-S1
- Novation Ultranova
- Korg Kaoss Pad Quad
- Korg Kronos
- Korg nanoKey2, nanoPad2, nanoKontrol2
- MOTU 828mk3 Hybrid
- Eyosido Software eyoControl for iPad
- Griffin StompBox Pedal Controller for iPad
- Access Music Virus TI Polar WhiteOut Special Edition
- UltraMixer 3
- Blue Microphones Yeti Pro
- SoundCloud Desktop App for Mac
- Hercules DJ 4Set
- Hercules Console 4-Mx
- Steinberg Cubase 6 / Cubase Artist 6
- iZotope Stutter Edit
- Yamaha KARMA Motif app for Mac/PC
- TheGigEasy mounting solution for iPad
- IK Multimedia iKlip microphone stand adapter for iPad
- Rane SL 4 for Serato Scratch Live
- Rane MP25 Club Mixer
- Mackie MR5mk2, MR8mk2
- Gemini DJ CTRL-47
- Gemini FIRSTMIX
- Behringer Pro Mixer DJX900USB
- PreSonus StudioLive Remote for iPad
- Olympus LS-7
- Zoom R8
- Monome ARC
- sE Electronics Egg
- Vestax Pad-One
- iConnectivity iConnectMIDI Interface
- Studiologic Acuna 88
- Keith McMillen SoftStep multi-touch foot controller
[Winter NAMM 2010] [Summer NAMM 2010]
19. joulukuuta 2010
M: OR-130Hi kaiuttimet * MYYTY *
Kuuntelukaluston kevennyksen takia myydään mikkeliläistä hifiä eli laadukkaat ja huippukuntoiset 2-tie bassoreflexikaiuttimet OR-130Hi. Kohta 20-vuotispäiviään viettävät Olavi Räsänen / OR-Loudspeakersin kompaktit kovaääniset jotka rokkaavat edelleen, kuin uutena. Kaiuttimissa tasapainoinen ja vahva neutraali ääni jota on miellyttävä kuunnella mitempiäkin aikoja.
Kaiuttimen mitat: 32 cm (k), 18 cm (l), 30 cm (s). Paino 5 kg / kpl. Suositeltu vahvistinteho 20-100 W. Maksimi SPL 99 db / 2,5 m. Suotimen jakotaajuus 2500 Hz. Sijoitus avoimeen hyllyyn, tasolle tai jalustalle. Johdoille tukeva ruuvi- ja banaaniplugikiinnitys. Etukehikko on irroitettava. Väri tumma walnut, ruskea/musta.
[Edit] Myyty 1/2011
[Myytävänä Denon DN-2000F]
23. marraskuuta 2010
Hifimessut Kuopio 2010
Perinteinen Audiosavon äänen- ja kuvantoistolaitekatselmus eli Hifimessut on taas ohjelmassa joulukuun ensimmäisenä viikonloppuna. Varsinaiset äijämessut, vinkkinä sinkkunaisille. Tai no, selvä enemmistö messukävijöistä on miehiä. Aloittelevista teinihifistelijöistä kokeneisiin kultakorviin ja ääniammattilaisiin. Naisia näkee joskus lähinnä seuralaisena mutta tekniikasta kiinnostuneet tyttöporukat ovat harvassa.
Kuopion Hifimessut 4.-5.12.2010. Tapahtumapaikka Sokos Hotel Puijonsarvi, Minna Canthin katu 16, Kuopio. (kartta).
[Hifimessut Kuopio 2008] [SonicPrint - sisustusta äänen ehdoilla]
Kuopion Hifimessut 4.-5.12.2010. Tapahtumapaikka Sokos Hotel Puijonsarvi, Minna Canthin katu 16, Kuopio. (kartta).
[Hifimessut Kuopio 2008] [SonicPrint - sisustusta äänen ehdoilla]
1. elokuuta 2009
Mitä kuulokkeita käytät?
The Stretta Procedure blogissa oli kirjoitus kuulokkeista - What Headphones Do You Use? Minulla Sony linja jatkuu. Nyt taitaa olla jo kolmannet menossa. Nykyiset ovat mallia MDR-V500DJ. Eivät malliston huipulta mutta erittäin passelit omaan käyttöön. Soundi on riittävän neutraali, kuulokkeet eivät tunnu painavilta pitempiaikaisessakaan käytössä. Rakenne on vankka, mahtuvat reissussa hyvin pieneen tilaan, säätövaraa ja käyttöasentoja on riittävästi, johto on tukeva ja puolet kätevästi kierteellä jolloin se ei makaa lattialla sotkemassa ja pölyä keräämässä. Eli lähes kaikkea, mitä hyvältä työkalulta odottaakin.Hankin nämä heti markkinoille tultua vuonna 2001. Kuupat ovat edelleen lähes päivittäisessä aktiivisessa käytössä ja kunto on säilynyt kiitettävänä. Mutta jos näistä joskus aika jättää, hankin tilalle samanlaiset tai vastaavat Sonyt. Sen verran tyytyväinen olen ollut.
["Miksi sillä DJ:llä on kuulokkeet?"]
16. huhtikuuta 2009
Korkeimman asteen HiFiä
Hilavitkutinsivusto Gizmodolla tuli vastaan mainio artikkeli Why we need audiophiles. Toimittaja John Mahoney kävi kultakorva Michael Fremerin luona kylässä kuuntelemassa $350 000 stereoita. Mitä rahalla saa, miltä musiikki kuulostaa, pärjääkö iPod ja mp3 vinyylille?
[Romantikkohifisti] [DJ:n olohuone] [Maailman suurin levykokoelma] [Vinyylilevyn valmistusta]
[Romantikkohifisti] [DJ:n olohuone] [Maailman suurin levykokoelma] [Vinyylilevyn valmistusta]
20. marraskuuta 2008
Hifimessut Kuopio 2008
Perinteinen Audiosavon äänen- ja kuvantoistolaitekatselmus eli Hifimessut järjestetään taas. Tapahtumassa on esillä kaikenlaista kodin viihde-elektroniikkaa, niin kirkkaita ruutuja kotiteatteriharrastajille, mahtisubbareita autohifisteille, kuin laatukuulokkeita iPod-kansalle. Messujen ajan monia tuotteita myydään houkuttelevin tarjoushinnoin joten joululahjahankintojen kanssa kamppailevien kannattaa ottaa kukkaro mukaan.
Kuopion Hifimessut 29.-30.11.2008. Tapahtumapaikka Sokos Hotelli Puijonsarvi, Minna Canthin katu 16, Kuopio. (kartta).

Valokuva © Frashier / Tigger - Maranz love.
Kuopion Hifimessut 29.-30.11.2008. Tapahtumapaikka Sokos Hotelli Puijonsarvi, Minna Canthin katu 16, Kuopio. (kartta).

Valokuva © Frashier / Tigger - Maranz love.
13. marraskuuta 2008
"Outoja ääniä makuuhuoneesta"
Tekniikan Maailman numerossa 20/2008 oli Tomi Heinvuon asiallinen artikkeli kotistudiosta ja studioon sopivista laitteista - Omaa musiikkia äänittämään. Outoja ääniä makuuhuoneesta.
["Katse kohti kannettavia"] [Kannettavan kanssa keikalla] [iLife 08 opastusta Kuopiossa] [Podcastin tekoa GarageBandilla] [Ableton Live 5] [M-Audio Overdub - Volume 1] [SonicPrint - sisustusta äänen ehdoilla]
Tietokoneen varaan rakennettu kotistudio sisältää nykyaikaisessa musiikkituotannossa tarvittavat työkalut yhtenä, helposti lähestyttävänä kokonaisuutena. Mikä parasta, harrastuksen aloittaminen ei välttämättä tule kalliiksi ja studion voi perustaa vaikka makuukammarin puolelle.Todella tuhti tietopaketti ja pakkoluettavaa kaikille kevyestä kotistudiosta ja musiikintekotyöpisteestä haaveileville. Esimerkkikokoonpanoon on kelpuutettu Apple MacBook, Apple GarageBand 08, Edirol FA-66, Genelec 8020A ja M-Audio Axiom 49.
["Katse kohti kannettavia"] [Kannettavan kanssa keikalla] [iLife 08 opastusta Kuopiossa] [Podcastin tekoa GarageBandilla] [Ableton Live 5] [M-Audio Overdub - Volume 1] [SonicPrint - sisustusta äänen ehdoilla]
28. lokakuuta 2008
Kaiutinkamut
Kotikäyttöön ja tietokoneiden kumppaniksi myytävät peruskaiuttimet ovat usein laadultaan luokattoman huonoja. Sellaisia leluja ei voi suositella ainakaan kenellekään hyvästä äänentoistosta kiinnostuneelle. Vaan onhan niitä muitakin arvoja, kuin tarkka tekninen suorituskyky. Mitenkäs olisi tällaiset Alex Underwoodin suunnittelemat sympaattiset kaiutinkamut - Speaker Buddies. Kamut voisi istuttaa vaikka viherkasvien viereen pienelle tuolille ja joku osaava maalaisi tai ompelisi niille vielä tyyliin ja sisustukseen sopivan vaatetuksen. Vähänkö olisi hienot. :-)[SonicPrint - sisustusta äänen ehdoilla] [M-Audio Overdub - Volume 1] [Romantikkohifisti] [Kuopion IKEA]
13. lokakuuta 2008
"Miksi sillä DJ:llä on kuulokkeet?"
Vilkaisin blogin statistiikkaa ja joku on googlettanut kysymyksen, miksi DJ:llä on kuulokkeet ja päätynyt minun blogiin. Kyseessä voi olla ihan sisäpiirin vitsihuumoria mutta vastaanpa silti, ihan aiheellinen kysymys muuten.Eli samalla, kun discossa soitto soi ja kuuluu kaikille, DJ kuuntelee kuulokkeilla seuraavaa kappaletta. Hän hakee kappaleesta sopivan alkukohdan, säätää äänenvärin ja voimakkuuden sopivaksi ja tempon samaksi, kuin juuri soivassa laulussa. DJ:n käyttämässä esivahvistimessa eli mixerissä on mahdollista valita, mitä äänikanavaa kuuntelee. Kuulokkeista voi kuunnella ihan samaa, mikä tulee kaiuttimista tai mitä vaan mixerin kanaviin kytkettyä yksittäistä soitinta. Ei ole väliä, onko äänikavana auki tai kiinni, kuuluuko se kaikille vai ei. Näin voi etukäteen säätää soittimia ja musiikkia muita häiritsemättä.
Usein näkee DJ:n pitävän kuulokkeitaan vain toisella korvalla. Silloin hän kuuntelee avoimella korvalla kaiuttimista tulevaa ääntä ja kuulokekorvalla seuraavaa kappaletta. On joskus helpompi mixata ääntä näin mutta se on myös tottumiskysymys ja soittopaikkakohtainen asia. DJ tulee jotenkin toimeen myös ilman kuulokkeita mutta silloin lopputulos ei ole paras mahdollinen. Jos tuntee levyt, kuin omat taskunsa tai soittaa usein samaa settiä, voi heitellä kappaleita kuuluville ilman ennakkokuuntelua. Nykyään tietokoneella soitettaessa kuulokkeita ei välttämättä tarvita olenkaan. Kappaleet on jo etukäteen säädetty ja merkattu valmiiksi ja ohjelmista löytyy automatiikkaa mixausten tekemiseen. Riippuu toki paljon ohjelmasta ja ohjelman käyttäjästä mutta mutta pääsääntö edelleen on, että kuulokkeet kuuluvat DJ:n päähän.
[Kysy skrätsäyksestä] [DJ] [Laadukas levynkansi]
29. syyskuuta 2008
Vinyylilevyn valmistusta
Prelingerin media-arkistosta löytyy todellisia helmiä. Kuten maineekkaan RCA Victor yhtiön esittelyfilmi vinyylilevyjen valmistamisesta vuodelta 1956. Ohjelmassa käydään vaihe vaiheelta läpi, kuinka Bostonin sinfoniaorkesterin Romeo ja Julia esitys äänitetään, tallennetaan ja prässätään levylle. Kiehtova ja opettavainen tarina, kannattaa katsoa - Sound And The Story.
Eipä ole 50 vuodessa moni asia muuttunut. No nykyään ei tarvita ihan niin paljon ihmisiä liukuhihnatyöhön. Roberto Lepe on käynyt Kaliforniassa kuvaamassa laulu- ja soitinyhtye Weezerin uuden albumin vinyyliversion tekoa - Weezer Vinyl Manufacturing.
[Vinyylikulttuuri] [Maailman suurin levykokoelma]
Eipä ole 50 vuodessa moni asia muuttunut. No nykyään ei tarvita ihan niin paljon ihmisiä liukuhihnatyöhön. Roberto Lepe on käynyt Kaliforniassa kuvaamassa laulu- ja soitinyhtye Weezerin uuden albumin vinyyliversion tekoa - Weezer Vinyl Manufacturing.
[Vinyylikulttuuri] [Maailman suurin levykokoelma]
28. syyskuuta 2008
Vinyylikulttuuri
Puhetta vinyyliäänilevyistä, YLE Pop-Talk #54: Vinyylikulttuuri.
[Asiaa ambientista] [Maailman suurin levykokoelma]Vinyylilevy on säilyttänyt asemansa digitaalisten formaattien vyörystä huolimatta. Mutta onko kyse mistään muusta kuin muutaman fanaatikon itsepäisyydestä vai mikä on vanhan formaatin pitänyt hengissä? Ja mikä merkitys sillä on musiikkiin? Asiaan vihkiytyneiden vakiopanelistien lisäksi asiaa on analysoimassa Jarkko Jokelainen. Ohjelman juontaa Henrik Anttonen.
22. syyskuuta 2008
Valokuvakilpailu - Studiohulluttelua
Berliiniläisellä Sugar Bytesillä on menossa studioaiheinen valokuvakilpailu - Crazy Studiopic Competition. Eli ota hassunhauska valokuva musiikkistudiostasi, laitteistosta, käyttäjistä, ihan kuinka haluat. Säännöt on aika väljät. Palkintoina parhaille luvassa Sugar Bytesin musaohjelmistoja ja jokaiselle osanottajalle 20% alennus Sugar Bytes Shopin ostoksiin. Reilu meininki. Kilpailu päättyy ja kuvat on oltava perillä marraskuun alkuun mennessä.Totinen mallikuva Thomannin taustakuvagalleriasta.
15. syyskuuta 2008
Tyttömäinen kitaralaukku
Pink Power! Soitinkoteloita valmistava Kaces julkisti uusia Grafix -kitaralaukkumalleja ja joukossa on pari uhmakkaille pinkkipunkkareille ja muille söpöille sankarittarille suunnattua mallia. Kuvan ylempi on tyypiltään GXE-GP2 Heartbreaker ja alempi GXE-GP1 Girly Punk Pattern. Laukut ovat perinteisiä kevyitä nylonkankaisia säilytys- ja kuljetuslaukkuja. Listahinnat USA:ssa alkaen $34.No sillä näitä selailin, kun pitäisi löytää uusi laukku omalle Landolalle. Nykyinen repeilee liitoksistaan jo pahasti. Oikein tyylikkäitähän nämäkin ovat mutta hakusessa on nyt joku vähemmän tyttömäinen setti. Toisaalta onhan noissa ainesta oivaksi joululahjaksi jollekin... :-)
5. syyskuuta 2008
SonicPrint - sisustusta äänen ehdoilla
Olin etsiskelemässä tulevaan projektiin erilaisia äänieristeitä ja vaimennusmattoja, kun vastaan tuli Auralex Acousticsin uutinen uudesta SonicPrint paneelisarjasta. Perinteisestihän tehokkaimmat akustiikkaelementit ovat olleet niitä tummanharmaita kohokuvioisia vaahtomuovipaloja joita ei kovin mielellään ainakaan kotinsa seinälle laita. Yleisesti häiriöäänten torjunnassa on käytetty myös ryijyjä, liinoja, munakennoja ja vastaavia tee-se-itse tarpeita mutta harvoin niilläkään lopputulos on juuri toivottu.Mutta nyt tarjolle on tullut hyvinkin hienostuneita ja silmää hiveleviä, samalla tehokkaista ja toimivia vaimennuspaneeleita. Näiden luulisi absorboivan hyvin myös hellasäröä. Paneelikokoja on kolme ja malleja, kuvia ja kuvioita on moneen lähtöön ja uusia tulee jatkuvasti lisää. Voit myös teettää omasta valokuvastasi elementtipinnoitteen joten paneeleista tulee taatusti ainutlaatuisia. Tuotteiden hinnoista ei vielä ole tietoa mutta ihan halpaa lystiä aidoilla akustiikkaelementeillä sisustaminen ei ole. Jos todella haluaa audiofiilistellä ja panostaa rauhaisan ja viihtyisän äänitilan luontiin, äänenvaimennuksessa ei auta säästellä.
Texturekuva @ Auralex Acoustics.
[Kuopion IKEA]
1. syyskuuta 2008
Laadukas levynkansi

Tuli taas pengottua levyhyllyä ja käteen sattui brittiläisen Border Community levy-yhtiön tuotantoa. Kuvassa James Holdenin A break in the clouds vinyylimaxin kannen yläkulma. Normaalien kappaletietojen lisäksi näissä on mukana myös tempolukema, sävelkorkeus ja kuvat raitojen aaltomuodosta. Erittäin asiallista palvelua. Helpottaa huomattavasti soittosessioiden etukäteisvalmisteluja. Aika usein DJ-käyttöön tehtyjen sinkkujen kansissa ei lue mitään ja levyn keskiössäkin saattaa olla vain pieni tarra johon on printattu kappaleen nimi. Levyhän on DJ:n työkalu joten kannen turhiin tekotaiteellisiin kuviin tai markkinamiesten iskulauseisiin tulee harvoin kiinnitettyä huomiota. Kappaleiden täsmätieto on kuitenkin paikallaan ja lopputeksteihin kun vielä lisätään tekijöiden yhteystiedot niin niillä pärjää.
Muistan joskus vuosikymmen takaperin pohtineeni KimmoO:n kanssa, että ammattilaisten cd-soittimiin pitäisi saada samantyyppinen aaltomuodon esittävä näyttö. Näkisi nopeasti breikit ja huippukohdat, jos kappaletta ei vielä osaa ulkoa tai jos touhutessa huomio karkaa välillä muualle. No nythän ainakin tietokoneella soitettaessa on mahdollista nähdä kappaleen aaltomuodot ja muutakin tarpeellista infoa. Kehitys kehittyy.
27. elokuuta 2008
Maailman suurin levykokoelma
Kertomus keräilijästä ja hänen kokoelmastaan. The Archive by Sean Dunne.
Täytyy herralle hattua nostaa. Oma arkisto on pysynyt vielä inhimillisissä mitoissa. En tarvitse erillistä varastohallia levyjä varten. Eikä kokoelmastani juuri löydy huippuarvokkaita helmiä. Harvinaisuuksia toki on mutta ei mitään sijoitusmielessä hyllyyn hankittuja juttuja. Näin äkkiseltään muistan vain yhden levyn joka on yhä edelleen avaamattomana alkuperäisissä muoveissa - Lil Louis: French Kiss 12" Epicin prässi vuodelta 1989. :-) Kaikki muut kiekot on olleet aktiivisessa soitto- ja musiikintekokäytössä. Vanhojenkin levyjen kunto on pysynyt hyvänä, kun on säilyttänyt ja käsitellyt niitä hellävaroen. Vinyyleistä putsaan hiilikuituharjalla pölyt pois aina ennen soittoa joten soundi säilyy kirkkaana kerrasta toiseen. Ja hyvän laitteiston kautta kuunneltuna se vinyylin soundi on todellakin ihan jotain muuta, kuin musiikkitiiviste mp3:lla.
[DJ:n olohuone]
Paul Mawhinney was born and raised in Pittsburgh, PA. Over the years he has amassed what has become the world's largest record collection. Due to health issues and a struggling record industry Paul is being forced to sell his collection.
Täytyy herralle hattua nostaa. Oma arkisto on pysynyt vielä inhimillisissä mitoissa. En tarvitse erillistä varastohallia levyjä varten. Eikä kokoelmastani juuri löydy huippuarvokkaita helmiä. Harvinaisuuksia toki on mutta ei mitään sijoitusmielessä hyllyyn hankittuja juttuja. Näin äkkiseltään muistan vain yhden levyn joka on yhä edelleen avaamattomana alkuperäisissä muoveissa - Lil Louis: French Kiss 12" Epicin prässi vuodelta 1989. :-) Kaikki muut kiekot on olleet aktiivisessa soitto- ja musiikintekokäytössä. Vanhojenkin levyjen kunto on pysynyt hyvänä, kun on säilyttänyt ja käsitellyt niitä hellävaroen. Vinyyleistä putsaan hiilikuituharjalla pölyt pois aina ennen soittoa joten soundi säilyy kirkkaana kerrasta toiseen. Ja hyvän laitteiston kautta kuunneltuna se vinyylin soundi on todellakin ihan jotain muuta, kuin musiikkitiiviste mp3:lla.
[DJ:n olohuone]
22. syyskuuta 2007
Romantikkohifisti
YLE | Aristoteleen kantapää - Subwoofereita ja aktiivikaiuttimia. Särökäyttäytyminen erilaisilla dynaamisilla signaaleilla.
Mistä hifistelyssä on pohjimmiltaan kysymys? Miten hifikieli syntyy? Pasi Heikura kanssa asiaa pohtii hifitoimittaja Samu Saurama.Erinomainen aihevalinta. Hifikieli on edelleen aika hyvin hallussa vaikka aktiivinen asian harrastaminen onkin jo jäänyt. Tai no ihan samoja termejähän käytetään myös ammattiaudiopuolella. Vanhat hifistit muistavat varmasti termin "kuin enkelin pieru". Voiko heleää soundia osuvammin kuvata.
12. syyskuuta 2007
Vinyyliviidakon veteraani
Vanha mutta sopii syyspäivän piristykseksi. My Cat can Scratch! On herkät ja tarkat tassut...
[Päiväunet piristää] [Kysy skrätsäyksestä]
[Päiväunet piristää] [Kysy skrätsäyksestä]
28. elokuuta 2007
Ultimate Ears
Microsoftin Channel 10:n Laura Foy tutustui ammattilaisten nappikuulokkeisiin.
Osa 1: Ultimate Ears: How music was meant to be heard
Osa 2: Ultimate Ears: In Action
[Video Jockey] [Pioneer DVJ 1000]
Osa 1: Ultimate Ears: How music was meant to be heard
Osa 2: Ultimate Ears: In Action
[Video Jockey] [Pioneer DVJ 1000]
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




